Reklamační řád
společnost
Lukas Vacha –IZOLACE VÁCHA, a.s., se sídlem Štěrkoviště 1292,Otrokovice 76502,
IČ 75761238, DIČ CZ8004144225, (dále jen „Prodávající“).
I. Všeobecná ustanovení
- Reklamační řád byl zpracován
dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“)
a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále
jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva
kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
- Reklamační řád je nedílnou
součástí Všeobecných obchodních podmínek. Uzavřením kupní smlouvy Kupující
vyjadřuje souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto
Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
- Zákazníkem internetového
obchodu Mall.cz je buď Kupující-spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a)
zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele (dále jen “Kupující-spotřebitel“)
nebo kupující-podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci
své podnikatelské činnosti (dále jen „Kupující–podnikatel“).
Kupující–spotřebitel a Kupující–podnikatel jsou dále společně označováni
jako „Kupující“.
- Prodávající při uzavírání a
plnění kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Prodávající
je podnikatelem, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů
dodává Kupujícímu výrobky nebo služby.
II. Odpovědnost Prodávajícího
- Prodávající odpovídá
Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá,
že v době, kdy Kupující Zboží převzal:
- má věc vlastnosti, které si
strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro
její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu
obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo
provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím
množství, míře nebo hmotnosti a,
- věc vyhovuje požadavkům
právních předpisů.
- Ke Zboží je přikládán daňový
doklad a k některým výrobkům záruční list. Není-li ke Zboží přiložen
záruční list, slouží k uplatnění reklamace daňový doklad.
III. Práva z odpovědnosti za vady Zboží
- Zjevné poškození Zboží nebo
jeho obalu při doručování je třeba ihned řešit s dopravcem a sepsat
nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního listu). Kupující není
povinen takovéto Zboží od dopravce převzít a o zjištěném poškození bez
zbytečného odkladu informuje Prodávajícího. Kupující v den převzetí řádně
zkontroluje neporušenost Zboží a kompletnost jeho příslušenství.
- Při osobním odběru Kupujícím,
je okamžik převzetí Zboží okamžikem přechodu nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího
na Kupujícího. Jestliže Kupující Zboží neprohlédne při převzetí, může
uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, pouze pokud
prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo Zboží již v
době přechodu nebezpečí škody na Zboží. Pozdější reklamace neúplnosti
Zboží nebo vnějšího poškození Zboží nezbavuje Kupujícího práva věc
reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s
kupní smlouvou.
- Reklamaci Zboží může
Kupující-spotřebitel uplatnit osobně na adrese Štěrkoviště 1292
,Otrokovice nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou na stejnou
adresu.V případě, že Kupující – spotřebitel využije svého práva vyžadovat
odstranění vad opravou a v záručním listu je pro účely záručních oprav
Zboží určený podnikatel odlišný od Prodávajícího, jehož sídlo či místo
podnikání je v místě pro Kupujícího bližším, může Kupující uplatnit právo
na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu a urychlit tak
vyřízení své reklamace.
- Právo na opravu výrobku je možné
uplatnit také v příslušném autorizovaném servisu, Zboží může Kupujicí
doručit osobně nebo přepravní službou. Seznam autorizovaných servisů je
uveden v záručním listu, případně jej Prodávající poskytne Kupujícímu na
vyžádání.
- V případě, že Kupující bude zasílat
Zboží Prodávajícímu nebo servisnímu středisku přepravní službou, měl by ve
vlastním zájmu zabalit reklamované Zboží do vhodného a dostatečně
chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby
nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého Zboží by měl
zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat reklamované
Zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit kopii
prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady a správné kontaktní
údaje Kupujícího.
- Kupující je povinen
prokazatelným způsobem doložit, že Zboží bylo zakoupeno v internetovém
obchodě nebo prodejně společnosti Izolace Vacha. Optimální je originál
dokladu o zakoupení Zboží nebo řádně vyplněný záruční list.
- Práva z odpovědnosti za vady
Zboží se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
- mechanickým poškozením Zboží
- prokazatelně nedovolenými
zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým poškozením nebo
byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je Zboží plombami
opatřeno,
- elektrickým přepětím
(viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných
odchylek,
- prokazatelně nesprávným
užíváním,
- užíváním v rozporu s návodem k
použití nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu,
- užíváním v rozporu s obecně
známými pravidly užívání,
- prokazatelně používáním v
podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí,
chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno
nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
- prokazatelně neodbornou
instalací a obsluhou,
- pokud předložený záruční list
vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li na Zboží odlišné
výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním listu.
- Odpovědnost Prodávajícího za
vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u Zboží
prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u
použitého Zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení,
kterou mělo Zboží při převzetí Kupujícím.
- Vada, která vznikla neodbornou
montáží nebo jiným neodborným uvedením do provozu, je považována za vadu,
pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a
provedeny Prodávajícím nebo jinou osobu na odpovědnost Prodávajícího.
- Na dárky, které Prodávající
poskytuje Kupujícímu bezplatně v rámci kupní smlouvy na jiné placené
Zboží, nelze uplatnit záruku ani odpovědnost za vady nad rámec zákona. V
případě odstoupení od kupní smlouvy je Kupující povinen Zboží, které je
poskytované jako dárek vrátit v původním stavu Prodávajícímu.
- Na žádost Kupujícího je
Prodávající povinen poskytnout Kupujícímu písemné potvrzení o povinnostech
z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Záruční list
musí obsahovat název nebo obchodní firmu, IČO a sídlo Prodávajícího.
Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat
Kupujícímu doklad o zakoupení Zboží obsahující údaje jako záruční list.
Pokud je poskytována delší než zákonná záruční doba, určí Prodávající podmínky
a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.
IV. Záruční doba
- Kupující-spotřebitel je
oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží, v
době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Zboží. Projeví-li se vada Zboží v
průběhu šesti měsíců od převzetí Kupujícím-spotřebitelem, má se za to, že
Zboží bylo vadné již při převzetí, pokud není prokázán opak. V případě
koupě již použitého Zboží činí doba pro uplatnění práv z vadného plnění 24
měsíců. Pro Kupujícího–podnikatele činí záruční doba dvanáct měsíců.
- Záruční doba začíná běžet
převzetím Zboží Kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou
bylo Zboží v opravě. V případě výměny Zboží v rámci záruční opravy
pokračuje původní záruční doba.
- Má-li zakoupené Zboží uvést do
provozu jiný podnikatel než Prodávající, začne záruční doba běžet až ode
dne uvedení Zboží do provozu, pokud Kupující objednal uvedení do provozu
nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k
provedení služby potřebnou součinnost. Datum uvedení Zboží do provozu je
vyznačeno v dokladu o uvedení Zboží do provozu, který obdrží Kupující.
Počátek záruční doby se tak odsouvá pouze v případě, že jsou splněny
všechny podmínky výše uvedené. Pokud není splněna kterákoliv z nich,
počíná záruční doba běžet ode dne převzetí věci.
V. Práva z vad Zboží
- Nemá-li věc vlastnosti uvedené v
článku Odpovědnost Prodávajícího, může Kupující–spotřebitel požadovat i
dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může
Kupující-spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti, není-li to možné,
může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné,
zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, jedná se o
nepodstatné porušení smlouvy a v takovém případě má Kupující–spotřebitel
vždy právo výhradně na bezplatné odstranění vady opravou věci.
- Právo na dodání nového Zboží
nebo výměnu součásti má Kupující-spotřebitel i v případě odstranitelné
vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě
nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující-spotřebitel právo
od smlouvy odstoupit. Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje
stejná vada, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována a
která se znovu vyskytne. Bylo-li Zboží v době před uplatněním reklamace
opravováno nejméně třikrát pro různé odstranitelné vady, má se za to, že
trpí větším počtem vad.
- Pokud Kupující–spotřebitel od
smlouvy neodstoupí ani neuplatní právo na dodání nového Zboží bez vad, na
výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující-spotřebitel
má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat
nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v
případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo v případě,
že by zjednání nápravy působilo značné obtíže Kupujícímu – spotřebiteli.
- Právo z vadného plnění
Kupujícímu nenáleží, pokud Prodávající Kupujícího před převzetím Zboží
upozornil, že Zboží má vadu, nebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
- Kupující-spotřebitel je
oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech uvedených v NOZ a Zákoně.
Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné v okamžiku, kdy je mu předáno nebo
doručeno prohlášení Kupujícího-spotřebitele o odstoupení od smlouvy, pokud
jsou splněny všechny zákonné podmínky dle §2001 a násl. NOZ V případě
odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si
povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.
- V případě odstoupení od smlouvy
je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu kompletní Zboží včetně veškerého
příslušenství.
- Pokud má vadu zboží, které bylo
prodáno jako použité nebo bylo prodáno se slevou zohledňující jeho nižší
kvalitu v době prodeje, má Kupující–spotřebitel místo práva na výměnu
Zboží právo na přiměřenou slevu.
VI. Vyřízení reklamace
- Kupujícímu–spotřebiteli musí
být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a
Kupující-spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení
reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s
ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu–spotřebiteli
přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Lhůta 30 dnů není závazná vůči Kupujícímu–podnikateli.
- Kupující-spotřebitel se může o
výsledek reklamace sám zajímat na kontaktní adrese, kde reklamaci
uplatnil, nebo na tel.:+420 775051045.
- Kupující je povinen poskytnout
Prodávajícímu, případně autorizovanému servisu, veškerou součinnost k
ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně
vyzkoušení nebo demontáže výrobku). Kupující při uplatnění reklamace je
povinen předat Zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými
hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
- Kupující je povinen předat
Zboží do reklamačního řízení kompletní. Dále doporučujeme přiložit kopii
prodejního dokladu, podrobný popis závady a úplné kontaktní údaje (adresa,
telefon, e-mail). V případě, že Kupující nedodá Zboží kompletní a jeho
kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k
jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním
chybějících částí.
- Při uplatnění reklamace obdrží
Kupující písemné potvrzení - reklamační protokol, který mu slouží jako
doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen při sepisování
reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a
správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním
protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím
obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je Kupujícím-spotřebitelem
požadován. Pokud Kupující-spotřebitel výrobek do reklamačního řízení
zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
- Kupující-spotřebitel má právo
na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou
tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za
zaslání reklamovaného Zboží. Kupující-spotřebitel o proplacení těchto
nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho
měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
VII. Odmítnutí přijetí do reklamace
1. Prodávající je oprávněn odmítnout
přijetí Zboží do reklamace, pokud je Zboží znečištěno nebo jsou znečištěny jeho
součásti.
VIII. Vyzvednutí Zboží ze záruční opravy
- Po vyřízení reklamace
Prodávající informuje Kupujícího buď prostřednictvím SMS, e-mailem nebo
telefonicky. Pokud bylo Zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení
zasláno na adresu Kupujícího.
- Prodávající vydá, případně
zašle, Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob
vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace,
popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
- V případě nevyzvednutí
reklamovaného Zboží ze záruční opravy do 2 měsíců od uplynutí doby, kdy
záruční oprava byla vyřízena, je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu
poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč za každý započatý den prodlení s
vyzvednutím Zboží.
- Při výdeji Zboží po vyřízení
reklamace je Kupující povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí
o Zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou totožnost.
Tento
Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. ledna 2017. Změny
reklamačního řádu vyhrazeny.